7/10/2013

Magiczna gondola

I ja przyłączam się do ratowania bloga:)
"Magiczna Gondola" Eva Völler

Siedemnastoletnia Anna spędza wakacje z rodzicami w Wenecji.Niestety nie są oni dobrymi towarzyszami do spędzania wolnego czasu.Pewnego dnia podczad spaceru napotyka stary sklep z maskami.
Dziewczyna kupuję kocią maskę którą doradza jej staruszka.Kilka dni później przy Canal Grande organizowany jest  pokaz łodzi.Uwagę Anny przykuwa czerwona gondola .Czy w Wenecji wszystkie gondole nie są czarne?
Lecz rozmyślania dziewczyny nie trwają dłygo ,gdyż zostaje wephnięta do wody a chwilę później na pokład tej właśnie łodzi wciąga ją niewiarygodnie przystojny mężczyzna.
Nagle świat rozpływa jej się przed oczami...
I budzi się w  tak ,Wenecji ale 15 wieku...

Równie romantyczna co fascynująca podróż w czasie na tle cudownego krajobrazu,dowcipna i pęłna wdzięku.Nie mogłam się oderwać od tej książki.Przeczytajcie koniecznie!
               Kerstin Gier,autorka Trylogii Czasu
Książka bardzo mi się podobała zgadzam się z
Kerstin Gier.Szkoda tylko,że jest to książka pojedyncza,bo zakończenie jest takie,że autorka mogłaby ją kontynuować.Uważam też ,że wątek miłosny jest dość niedopracowany.
Oceniam tak siedem na dziesięć.

Fragment książki
[...-To sklep z maskami-powiedziałam.-Dziwne.Kiedy szłam tędy ostatni raz, nie widziałam go.
-Chcesz sobie kupić maskę?Zamiast butów?
-Hmm... Właściwie,dlaczego nie?
I tak zaczęłam myszkować w maleńkim sklepiku ,wypełnionym po brzegi maskami i starymi kostiumami .W powietrzu wisiał zapach kurzu,jakby te wszystkie rzeczy zalegały tu już od lat i nikt się nimi nie interesował.Wyświehtane peleryny,wyliniałe boa z piór ,dziwaczne ,haftowane zamszowe kaftany.I maski całe mnóstwo masek.Typowe weneckie maski ,które ludzie zakładają w karnawale,niektóre z długim nosem w kształcie dzioba , inne o płaskich rysach twarzy,zdobione złotem,a także białe i czarne półmaski,zakrywające tylko górną część twarzy.Inne były wzorowane na baśniowych stworzeniach i zwierzętach...]

2 komentarze:

  1. Wydaje się ciekawa... Z chęcią przeczytam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest kontynuacja!
    Jej tytuł to "Złoty most". Znajdziesz na pewno w Empiku.

    OdpowiedzUsuń